Saturday, June 13, 2015

ビジネスメールの書き方 (社内) Writing Business e-mail (Within company)

==============================
件名(タイタル)【御礼】会社ポリシーの御講話につきまして 
(Write simple and easy to understand subject line)
==============================
宛先
〇〇〇部長 (←Addressee with designation)
書き出し
お疲れ様です。 (←Start with Greeting)
名乗り
IT本部ST部の山田です。(←Your introduction with your department name)

(本文(用件)Main text)
本日は、私達のために会社のポリシーを御講話頂きまして、
誠にありがとうございました。

ポリシーについて、大変勉強になりました。
今後、ポリシーを意識して行動してまいります。

今後とも、どうぞ宜しくお願いいたします。(←End with Greetings)
署名 (Signature)
*******************
IT本部ST部山田太郎
TEL    :XXX-XX-XXX 内線 :XXXX
*******************

Final Draft

〇〇〇部長

お疲れ様です。
IT本部ST部の山田です。

本日は、私達のために会社のポリシーを御講話頂きまして、
誠にありがとうございました。

ポリシーについて、大変勉強になりました。
今後、ポリシーを意識して行動してまいります。

今後とも、どうぞ宜しくお願いいたします。

*******************
IT本部ST部山田太郎
TEL    :XXX-XX-XXX 内線 :XXXX
*******************

Key points
1. Always write subject, do not send email without subject.
2. Addressee's name with the designation
3. Write starting and ending greetings
4. Your introduction
5. Do not write long sentences.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.